Wednesday, December 18, 2013

Omega 3 MAMPU membakar LEMAK?

Anda nak KURUS?
Tahukah anda, Omega 3 boleh MEMBAKAR LEMAK??



Macam mana Omega 3 boleh bakar lemak??
''Fish oil supplements may help overweight people and people with high blood pressure to lose weight, according to the National Institutes of Health. Omega-3 fatty acids or polyunsaturated fatty acids, are found in fish oil. They are considered essential to your diet because your body can't make them.''  [Sumber Asal]


Omega-3 membakar lemak dalam tubuh dengan bertindak balas pada hormon yang dipanggil Leptin. Leptin memberi signal kepada otak untuk mengurangkan selera makan kita. Jadi dalam masa yang sama, kita boleh maintain dan kurangkan berat badan.

Leptin dapat meningkatkan tahap metabolisme badan melalui peningkatan output hormon tiroid. Setiap sel dalam tubuh bergantung kepada hormon tiroid untuk mengawal metabolisme badan. Apabila metabolisme badan meningkat, mudah untuk kita menurunkan berat badan.

Oleh itu, amalan pengambilan Omega-3 untuk membantu badan bertindak balas lebih lancar dengan Leptin. Hal ini menyebabkan metabolisme badan meningkat dan pembakaran lemak juga turut meningkat.
      Ooppss... selama ni duk ingat minyak ikan hanya untuk jantung, sendi dan otak sahaja. Rupa-rupanya ia juga handal dalam 'tugas' MEMBAKAR LEMAK.. Nampaknya encik Lecithin kita ada persaingan!


Apa beza Lecithin dengan OmegaGuard?

Jangan risau ye, Lecithin atau OmegaGuard sama-sama handal untuk menyingkirkan lemak-lemak degil dalam badan kita... Perbezaan antaranya ialah HARGA dan KEBERKESANANNYA!  

Perumpamaanya begini, Lecithin ibarat anda menaiki kereta KANCIL manakala OmegaGuard pula ibarat menaiki kereta HONDA.. Pasti anda dah dapat membezakan antara kedua-duanya kan? OmegaGuard lebih pantas dalam proses pembakaran lemak tetapi harga lebih mahal berbanding Lecithin. Bukan bermaksud, yang murah tu tidak bagus ya..
 

Sebagai pengguna BIJAK, anda boleh buat pilihan mengikut bajet dan keperluan anda!

Please take note ya.. pengambilan OmegaGuard mestilah disertakan dengan corak pemakanan yang sihat, senaman yang konsisten dan pengambilan air masak yang banyak untuk kesan yang lebih optimum!
Selamat Mencuba!

0 comments: