Saturday, August 31, 2013

Shape-Up Set


       
Setiap wanita dan lelaki mengidamkan tubuh yang sihat, langsing dan rapi. Dengan set Shaklee Shape-Up ini, anda dapat menikmati hidup baru yang hebat dengan menghilangkan lemak yang berlebihan. Antara kebaikan set langsing ini ialah:   
 - badan yang langsing dan rapi
 - rasa lebih bertenaga
 - meningkatkan keyakinan diri
 - meningkatkan kesihatan secara menyeluruh
 
Bagaimana ia berfungsi?
  
 

1)Buang
  Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. 



Apa yang sesuai untuk detox adalah Herb-lax atau Alfalfa. Bagi mereka yang tidak mengalami masalah sembelit boleh cuba Alfalfa. Herb-lax pula sesuai untuk mereka yang mengalami masalah sembelit. Tetapi, Herb-lax tidak menggalakkan  diambil oleh ibu-ibu yang menyusu kerana bimbang akan memberi kesan cirit birit kepada anak.

2) Bakar

Proses memecahkan lemak boleh dilakukan dengan mengambil Lecithin. Lecitin dinamakan “pengemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak, dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak terapung di dalam darah dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membran. Lecitin tidak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan.

Gaya pemakanan anda mempengaruhi tahap kolestrol dalam salur darah anda


3) Bina

Protein sangat diperlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%. Untuk protein terbaik, anda boleh mengambil ESP/ MealShake (ESP juga membantu mempercepatkan penghasilan susu badan)

Kenapa perlu mengambil protein? Kerana apabila lemak diuraikan daripada badan, otot diperlukan untuk menggantikan ruangan yang kosong itu bagi mengelakkan kulit kelihatan tidak bermaya, lembik dan kusam. Bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat badan, pastikan protein terkandung dalam setiap makanan anda.

       Contoh makanan yang kaya protein ialah kacang soya, ikan, telur, hasil tenusu (susu,keju,yogurt), kekacang, avokado, ayam dan tauhu.

Ermm.. walau apa juga supplemen yang anda makan untuk kurus, anda haruslah menjaga pemakanan seharian anda, kurangkan lemak dan minyak, rajin bersenam dan perbanyakkan minum air. Sekurang-kurangnya minum air masak 2-3L sehari.




Jika anda juga ingin merasai perubahan yang ketara seperti mereka, hubungi saya sekarang untuk harga yang TERBAIK!



SMS/WhatsApp: 019-216 5059
Email : nira5850@yahoo.com

0 comments: