Tuesday, September 3, 2013

Set Kesuburan



Pelengkap Bahagia

      Anak adalah anugerah daripada Allah yang tidak ternilai. Tidak dapat dinafikan, setiap pasangan yang mendirikan rumah tangga pastinya tidak sabar menantikan kehadiran cahaya mata untuk melengkapkan lagi kebahagiaan sedia ada. Namun, manusia hanya mampu merancang, tetapi semuanya adalah rahsia Allah, Perancang terbaik untuk hamba-hambaNya. Sebagai hamba yang dikurniakan akal fikiran yang waras, kita harus berusaha untuk mendapatkan apa yang kita mahukan. Setelah berusaha, barulah berdoa dan tawakal kepadaNya.


Sehubungan itu, kepada pasangan yang masih belum dikurniakan anak.. bolehlah mencuba produk Set Kesuburan Shaklee yang mengandungi 3 elemen asas iaitu Vita-E, Vita-C dan GLA Complex:

VitaLea -
Mengandungi 28 vitamin dan mineral yg diperlukan oleh tubuh badan seorg dewasa. Pengambilan Vita-lea sebiji sehari boleh membantu meningkatkan taraf kesihatan secara menyeluruh. Jadi, suami dan isteri perlu melengkapkan kesihatn diri dengan mengambil multivitamin ini.



Vitamin C - Berfungsi sebagai anti-oksidan seperti Vitamin E dimana ia menjaga kualiti sel sperma. Sperma yang tidak sihat dan tidak tangkas akan bermasalah untuk bersenyawa dgn ovum.

GLA Complex - Diamalkan oleh wanita, terutama yang menghadapi masalah haid tidak teratur. Gamma Linolenic Acid (GLA) bantu wanita hasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti, yang juga dikenali sebagai "Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus)". Cecair serviks jenis ini sangat subur, nipis, berair, cerah & likat, dan sangat2 membantu sperma berenang terus ke uterus, ke Tiub Fallopio, dan ke telur (ovum). Tambahan, cecair serviks yang sangat subur ini juga akan bantu sperma hidup lebih lama iaitu sehingga 5 hari di dalam Tiub Fallopio, yang mana akan membantu proses persenyawaan walaupun anda tidak melakukan hubungan seksual semasa si isteri sedang subur (waktu ovulasi).
Antara tips hamil oleh Doktor Pakar Sakit Puan, Dr. Hamid Arshat kepada pasangan adalah memakan suplemen multivitamin, Vit E C folic. Selamat mencuba!!..

  
Akhir kata, kita hanya manusia yang lemah, Allah juga merancang dan sebaik-baik perancang. Apa yang ditentukan pastinya itu adalah terbaik untuk kita. Jangan jemu untuk berusaha, berdoa dan bertawakal kepadaNya agar usaha dan penantian kita untuk memperolehi zuriat diperkenankan oleh Allah yang Maha Berkuasa. Insya-Allah..


Jika berminat, SMS/WhatsApp/Emel untuk sebarang pertanyaan atau pesanan!






0 comments: