Monday, September 2, 2013

CoQHealth Plus ~ Memelihara Jantung Anda!


Shaklee Malaysia lancar CoQHealth Plus

 Artikel Penuh: [BACA SINI] 


Apa kebaikan CoQHealth Plus ini?
Ia mengandungi coenzyme Q10 yang paling banyak didapati di organ yang melaksanakan tugasan berat seperti jantung, hati, buah pinggang dan pankreas. Peranan coenzyme Q10 ini adalah

• Menyokong penghasilan tenaga bagi jantung
• Menggalak dan melindungi arteri sihat terhadap
   pengoksidaan LDL
• Meningkatkan peredaran darah
• Membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di
   dalam darah

Coenzyme Q10  adalah ia dapat mengurangkan simptom-simptom masalah jantung seperti sesak nafas, sukar tidur, dan bengkak. Jadi CoQ10 penting untuk meningkatkan tenaga di dalam otot jantung, juga meningkatkan kekuatan 
jantung untuk mengepam darah ke seluruh badan.
Banyak kajian yang menunjukkan bahawa coenzyme Q10 membantu mengekalkan kesihatan jantung dan sistem kardiovaskular.  Bagi pesakit yang mengalami kerosakan injap jantung, kesan jangka panjang ialah kegagalan fungsi jantung atau lemah jantung (Fogoros, Richard N., Mitral Valve Prolapse (MVP)". Heart Disease. About.com. Retrieved 2007-07-11)

Ini kerana injap yang rosak gagal memastikan darah yang dipam keluar dari jantung sepenuhnya. Ada sebahagian isipadu darah yang masuk semula ke dalam jantung, lalu menyebabkan isipadu darah yang keluar menjadi sedikit dan jantung terpaksa mengepam dengan lebih kuat (dan memerlukan banyak tenaga) untuk mengatasi kerosakan injap ini. Akhirnya jantung menjadi lemah apabila terpaksa bekerja lebih kuat dari kebiasaannya. Sumber:[DARI SINI]


Menurut Pakar Perunding Kardiologi, Datuk Dr. Khoo Kah Lin,  yang juga Pengarah Yayasan Jantung Malaysia (YJM), penyakit jantung adalah pembunuh nombor satu di kalangan wanita di Malaysia dan di seluruh dunia sejak berpuluh-puluh tahun lamanya.

Soalan: Bukankah penyakit jantung lebih kerap menyerang lelaki daripada wanita?

Jawapan: Pada umumnya, penyakit jantung memang dianggap menyerang kebanyakan lelaki, malah pakar penjagaan kesihatan profesional sendiri memberi lebih tumpuan kepada lelaki daripada wanita. Salah tanggapan inilah sebenarnya yang menyebabkan kita perlu mendidik orang ramai amnya dan wanita Malaysia khususnya, tentang serangan penyakit jantung di kalangan wanita. 
Seorang dalam setiap empat wanita Malaysia mati akibat penyakit jantung yang juga merupakan punca utama kematian di kalangan wanita. Kematian akibat sakit jantung adalah 2.5 kali lebih tinggi daripada kematian akibat semua penyakit kanser. Malah, dari tahun 1990 hingga 2005, penyakit jantung di kalangan wanita meningkat sehingga 135 peratus. 



So, kesimpulannya.. marilah kita sama-sama mengekalkan kesihatan jantung kita dengan memberikan 'makanan' yang terbaik iaitu - CoQHealth Plus!
Jika anda sayangkan jantung anda, hubungi saya untuk harga yang TERBAIK!


SMS/WhatsApp: 019-216 5059
Email : nira5850@yahoo.com

0 comments: