Thursday, October 17, 2013

Jamu Vs. Vitamin

Bagi ibu-ibu hamil yang sudah memasuki trimester ke3, pastinya sedang membuat persiapan dan mencari set berpantang untuk kegunaan waktu berpantang nanti. 



      Apakah set berpantang pilihan anda? Adakah set ubat-ubatan tradisional seperti jamu menjadi pilihan anda? Sebelum itu, jom baca sedikit info mengenai perbezaan antara jamu dan vitamin.



Jamu Periuk
    Jamu sebenarnya adalah salah satu jenis makanan tambahan juga. Tapi, yang membezakan antara jamu dengan vitamin adalah jamu  mengambil MASA YANG LAMA UNTUK DIURAIKAN oleh sistem badan demi untuk mendapatkan vitamin dan khasiat yang terdapat di dalamnya. Sebagaimana yang kita tahu, terdapat banyak lambakkan jamu-jamu di pasaran. Banyak yang di antaranya TIADA KELULUSAN KKM dan boleh MEMUDARATKAN.

      Bagi ibu yang menyusukan bayi, si ibu tidak digalakkan untuk mengambil apa-apa jamu kerana dikhuatiri ia akan memberi kesan yang tidak elok kepada bayi dan mempunyai risiko bayi mendapat sakit demam kuning atau jaundice. Kerana terdapat jamu yang dikategorikan sebagai 'PANAS'! Jadi, ibu-ibu perlu berhati-hati dalam memilih jamu yang sesuai untuk diri sendiri dan juga bayi anda.

Sangat berbeza dengan vitamin.. Badan manusia sangat mudah mengenali vitamin. Pengambilan vitamin membuatkan badan manusia MENERIMA DAN MENYERAP DENGAN CEPAT dengan syarat pengambilan air yang mencukupi. Para doktor dan pengamal perubatan moden juga mengiktiraf pengambilan vitamin ini kerana ianya bersifat SELAMAT dan NATURAL kepada tindakbalas tubuh badan.
Set Berpantang Shaklee
Sebab itulah, anda amat disarankan untuk mengambil Set Berpantang Shaklee ini kerana ianya amat sesuai sekiranya anda menyusukan bayi. Ia tidak mengandungi sebarang bahan aktif yang berbahaya ataupun herba yang tidak sesuai untuk bayi yang menyusu. 
   Pengambilan vitamin-vitamin penting ini mampu membantu si ibu mendapat khasiat secukupnya dan mampu mengawal sebarang bentuk tekanan atau risiko meroyan. Yang pastinya, pengambilan vitamin yang lengkap dapat memastikan si ibu sentiasa bertenaga dalam menguruskan orang baru. Harga pakej yang ditawarkan juga amat berbaloi-baloi!

      Jadi, bertukarlah kepada set berpantang yang SIHAT, SELAMAT lagi MENJIMATKAN iaitu Set Berpantang Shaklee! 

"Tak tumbuh tak melata, tak sungguh saya tak kata.."
 


Saya sudah merasai pengalaman berpantang bersama Set Berpantang Shaklee.. memang sangat berpuas hati!

Anda ingin mencuba?
Nak tahu harga?  
Hubungi saya sekarang!..

0 comments: