Sunday, August 18, 2013

Pengalaman berpantang bersama Shaklee! ;)..


Bismilllah....

Utk pengetahuan semua, ini adalah pengalaman saya sendiri berpantang bersama Shaklee. Saya mula berjinak2 dengan produk Shaklee ni pada akhir tahun 2011, masa tu mengandungkan anak ke3. Ia bermula apabila saya selalu kena sindir ngan en. suami sbb saya dh membazirkan 2 produk confinement set selepas melahirkan kedua2 anak saya yang lepas.. 
"Beli mahal2, tp simpan je kt dlm almari tu... Pantang yang ke3 ni, ayg pakai baki set pantang yg lepas jela ye?.."

uhuhu, ade ke patut!?.. so, saya pn bertekad utk cari produk yang konfem akn saya pakai semasa berpantang kali ni. Cari punya cari.. ter'google' la set berpantang Shaklee (trial pack).. 

Trial pack ni ade 4 jenis vitamin masing2 40 biji & 1 vitamin milkbooster ade 80 biji utk sepanjang tempoh berpantang?? erm, menarik ni!.. tp saya was2 gak nak berpantang dengan makan vitamin je, x pakai jamu2 langsung.. so, saya pn google lg kebaikan & keburukan berpantang dengan vitamin Shaklee ni.. Alhamdulillah, pencarian saya tidak mengecewakan.. rata2 para pengguna Shaklee amat berpuas ati dengan produk Shaklee ni.. so, saya pn meng'order' la trial pack ni drp sis Zura Betty, otai distributor dr JB ;)..



Slps bersalin anak ke3 pd awal tahun 2012, saya pn berpantang la dengan set berpantang Shaklee ni.. so, waktu pantang tu saya memang tak makan jamu langsung. Mak saya agak bising jugak la sbb saya tak makan jamu. Saya hanya makan vitamin Shaklee semata-mata je. Alhamdulillah, luka saya cepat sembuh. Sembelit yang penah saya alami semasa berpantang sebelum2 ni pn dah ilang.. Ya Allah, syukurr sgt!!..

Pada masa yang sama, saya mula menyimpan stok susu utk anak saya sbb saya dh nekad utk full breastfeed anak yg ke3 ni. Awal2 susu mmg sgt sikit, tp berkat nekad & sokongan en.suami, lama kelamaan stok susu saya pn bertambah. Alhamdulillah..

So, saya teruskan usaha menyusukan anak dengan mengambil produk ESP plak.. Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar. Pengambilan ESP ni membuatkn bdn saya rasa lebih bertenaga, susu saya pn nmpk lebih pekat drp biasa.. ermm, sejak dari tu saya dh mula 'jatuh cinta' dgn produk Shaklee ni! ;).. 

ni la budak yg saya lahirkan awal tahun 2012 aritu.. skng ni dh berumur 1 tahun 7 bulan.. insyaAllah, akn menjdi 'kakak' pd akhir tahun 2013 nanti.. doakan semuanya akn dipermudahkan ye..

Akhir kata, x kenal mana nk dtgnya rasa cinta, betul x? Anda cuba sendiri dulu, baru akan dtg rasa keserasiannya.. 

Jom mulakan hidup dgn cara yang sihat bersama vitamin Shaklee!! (",)

Sebarang pertanyaan, pesanan & harga yg hebat..   
jgn malu2 hubungi saya!
SMS/WhatsApp: 019-216 5059
Email : nira5850@yahoo.com

0 comments: